الخميس، 1 مارس، 2012

Cost of Homeschooling VS Public School مقارنة بين التعليم المنزلي و التعليم العادي من حيث النفقات والتكلفة للأبوين


Cost of Homeschooling VS Public School



When you compare the cost of homeschooling vs public school expenses per year, you may be very shocked at the difference.

If your children go to public school, do you have any idea how much the government is paying to put them through school each year? This may be shocking, so you might want to take a seat before you read this number:

well over $10,000!
Yes, the government is currently shelling out an average of well over $10,000 for every single child in the public school system. That is per year, not per their entire educational career.

Homeschooling VS Public Schooling Expenses for Parents

Homeschooling CostsOnce you learn that number, you may be quite shocked to hear that many homeschooling families spend less than $1,000 a year to educate ALL of their children. Those only homeschooling a couple children can often do it for just $500 a year, all children included.
Many public and private schools send home a list of supplies and requirements for parent to purchase in the summer each year that actually exceeds this cost! A 2011 survey by the National Retail Federation found out that an “average the American family will spend $606.40 on clothes, shoes, supplies and electronics” for back to school! Then you add in the costs for field trips, school lunches, and paid sports, a public school parent has actually spent more than the average homeschooling parent does on all expenses combined!

Cost of Homeschooling vs Public School Costs for the School System

Considering that the public schools already have parents helping with the costs of supplies, why are these overall costs so different? It comes down to the nature of homeschooling versus the nature of public schools.
Here are the basic facts that make homeschooling a more affordable option:
  1. Parents are not being paid to teach their children. They do it out of love and seeing their children grow up successfully is their paycheck at the end of the day. Public schools have to bring teachers in for money, so it is more of a business transaction.
  2. Parents do not have to purchase or rent out facilities to teach their children in. They teach where they live. Public schools have to pay for large buildings, buses, and tons of equipment.
  3. Homeschooling parents tend to buy what is needed and nothing more. Schools have a lot of waste in their budgets.
The real reason public schooling is so expensive really comes down to this final point. Money is often wasted on needless equipment, large principal salaries and large teacher pensions. The homeschooling parent is willing to do the teaching for no financial compensation and they do not demand fancy equipment. They put on the hat of Principal and teacher without demanding that huge salary in exchange.

Managing the Cost of Homeschooling

Some basic things that you will need for homeschooling include:
  1. Textbooks and curriculum for each child, each year.
  2. A computer with Internet access.
  3. Basic school supplies such as crafting tools, paper and pencils.
  4. Tables and chairs with space for completing the teaching sessions and work.
  5. Field trips as needed.
Another thing that brings the cost down for homeschooling is the willingness for parents to share and recycle. For instance, curriculum and textbooks can be passed down from one child to the next or sold to another family at a discounted price. The library can be used for Internet access if needed. Field trips can often be carried out for free or very low financial investment.
It does not have to cost more than $1,000 a year to educate a child. Parents that are willing to purchase secondhand, network with other homeschooling families, and cut expenses wherever possible, will find homeschooling to be a very affordable option. There may be more extra expenses as a child gets into the high school years and needs more resources from outside the home, but the total yearly expenses should still be very close to $1,000. In many cases, it will remain under that even during the high school years.

More Money Does Not Equal More Success in Education

He who has the fattest pockets does not always produce the most talented, most successful, talented child! Homeschooling families have proven that with their test scores that outshine students from public schools.

Translation to Arabic
[1]مقارنة بين التعليم المنزلي و التعليم العادي من حيث النفقات والتكلفة للأبوين

  1. ربما تصدم جدا عندما تسمع أن الكثير من العائلات التي تقوم بالتعليم المنزلي تنفق أقل من 1000 دولار سنويا لتعليم جميع أطفال الأسرة. وربما ينفق البعض 500 دولار سنويا فقط
  2. في المقابل, تقوم العديد من المدارس العامة والخاصة بإرسال قائمة لشراء بعض المستلزمات والطلبات اللازمة كل صيف من أجل العام الجديد وتكلفة هذه القائمة فقط قد تزيد على تكلفة التعليم المنزلي بالكامل.
  3. قام الاتحاد الوطني للبيع بالتجزئة بعمل استبيان[2] سنة 2011 تبين منه الآتي : " تقوم العائلات الامريكية في المتوسط بإنفاق 606.40 دولار عند بداية دخول المدارس وذلك لشراء : الملابس والأحذية والمستلزمات المدرسية والإلكترونيات اللازمة".
  4. هذا وبالاضافة إلى نفقات أخري مثل الرحلات المدرسية ووجبات الغذاء المدرسية ومصروفات الرياضة, وبهذا يتضح لنا أن آباء المدارس العامة في الواقع  ينفقون أكثر بكثير من متوسط تكلفة التعليم المنزلي .
*مقارنة بين التعليم العادي بالمدرسة والتعليم المنزلي من حيث تكلفة نظام المدرسة
والآن وقد أخذنا في الاعتبار أن المدارس العامة بالفعل تعتمد على  الآباء في  تغطية تكاليف اللوازم المطلوبة في الدراسة ، فيجب أن نتساءل : لماذا هذه التكاليف الإجمالية مختلفة إلى هذا الحد بين التعليم المدرسي والمنزلي؟ يتعلق الأمر بطبيعة التعليم المنزلي مقابل طبيعة نظام المدارس العامة.
- هنا نجد بعض الحقائق الاساسية التي تجعل اختيار التعليم المنزلي اقتصاديا:
  1. عدم دفع الآباء مصاريف تعليم لأطفالهم .
  2. لا يدفع أحد للآباء من أجل تعليم الأبناء, ولكنهم يعلمون أبنائهم لأنهم يحبونهم ويريدون لهم أن يكونوا الأفضل , فمجرد رؤية الأولاد يتعلمون ويتقدمون هو مقابل كاف للأبوين.
  3. المدارس العامة تقوم  بجلب المدرسين ليدرسوا في مقابل المال لذلك فالأمر يشبه الصفقات التجارية.
  4. لا يجب علي الآباء شراء أو تأجير مرافق لتعليم أبنائهم  فيها, فهم يتعلمون في المكان الذي يعيشون فيه , بينما يتعين على المدارس العامة أن تدفع الملايين من أجل المباني والملاعب والسيارات, والكثير من المعدات الأخرى.
  5. ينفق الأبوين في التعليم المنزلي فقط على ما يحتاجونه, ولا زيادة. بينما يوجد الكثير من الإهدار في ميزانيات المدارس العامة.
إن السبب الحقيقي لكون التعليم المدرسي مكلفا للغاية هو هذا السبب الأخير: غالبا ما ينفق المال على معدات غير مطلوبة, وأجور باهظة, ومعاشات كبيرة للمدرسين. بينما في المقابل , يقوم الأبوين بالتدريس بلا مقابل مادي, ولا يطالبون بمعدات مبهرجة. إنهم يقومون بدور المعلم والناظر والمدرب, دون أن يطالبوا بمرتب في المقابل.
*إدارة تكلفة التعليم المنزلي:
- بعض الامور الاساسية التي تحتاجها للتعليم المنزلي هي :
  1. الكتب الدراسية والمناهج الدراسية لكل طفل كل سنة.
  2. جهاز كمبيوتر متصل إلى الانترنت.
  3. أدوات مدرسية أساسية مثل الأقلام, الكشاكيل, أدوات رسم وتصميم ..الخ
  4. مقاعد ومكاتب ومكان يكفي للتدريس والدراسة.
  5. رحلات ميدانية وخلوية بحسب الحاجة
من الأشياء التي تساهم في تخفيض تكلفة التعليم المنزلي هي التعاون بين الآباء ورغبتهم في مساعدة بعضهم والمشاركة بما يملكونه. كمثال, يمكن أن تعطي الكتب المدرسية من الطفل الأكبر للأصغر, أو أن تبيعها لأسرة أخرى بسعر مخفض. يمكنك أن تستخدم مكتبة الحي للاتصال بالانترنت إذا لزم الأمر, ويمكنك أيضا أن تنظم الرحلات الخلوية بأسعار زهيدة أو بالمشاركة مع أسر أخرى لتقليل التكلفة.
ليس ضروريا أن يتكلف الأمر 1000$ سنويا لتعلم طفلك. يستطيع الأبوين التوفير بشراء كتب مدرسية مستعملة, والتواصل مع أسر التعليم المنزلي الأخرى, وتوفير المصاريف كلما كان ذلك ممكنا, وبهذا يصبح اختيار التعليم المنزلي اختيارا اقتصاديا جدا. ربما احتاج الأمر المزيد من التكاليف حين يكبر الأبناء ويذهبون للمدرسة الثانوية, ويصبحون بحاجة للمزيد من المصادر الخارجية, ولكن ستظل التكلفة السنوية غالبا في حدود ال1000$ , بل وفي حالات كثيرة ستظل أقل من هذا حتى في فترة المرحلة الثانوية.
المال الوفير لا يعني النجاح في التعليم
من يملك جيوبا منتفخة بالمال لا يمكنه بالضرورة أن يربي ولدا أكثر موهبة أو نجاحا أو ذكاءا. لقد أثبتت الكثير من أسر التعليم المنزلي هذه الحقيقة من خلال نتائجها المشرفة التي تفوقت على نتائج طلبة المدارس العامة في الامتحانات.

[1] كاتب المقال مقيم بالولايات المتحدة الأمريكية, ولهذا نجد الأرقام بالدولار, ولكن يمكن بسهولة نقل المقارنة وإسقاطها على أي بلد آخر


تمت الترجمة : المهندس تيسير 

هناك تعليق واحد:

  1. http://www.homeschool-curriculum.org/cost-of-homeschoolinghtml h
    المصدر الاصلي

    ردحذف